Μετά από ελέγχους που κάναμε στα αρχεία ΜΥΦ που στείλαμε στη Γενική Γραμματεία, διαπιστώσαμε πολλές αποκλίσεις στις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών-προμηθευτών πάνω από 100,00 ευρώ. Ποιά είναι η σωστή αντιμετώπιση? Εκτός από τη τροποποιητική ΜΥΦ που πρέπει να κάνουμε έως 31/12/2015 πρέπει να κάνουμε και τροποποιητική περιοδική δήλωση ΦΠΑ και τροποποιητική δήλωση Ε3 και Ε1? Υπάρχει κάποια εγκύκλιος?
1. Στο άρθρο 6 (διασταυρώσεις και εκκαθάριση) της ΠΟΛ.1022/2014 αναφέρεται : «Κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους, τα υποβληθέντα στοιχεία των καταστάσεων πελατών- προμηθευτών διασταυρώνονται από τη Γ.Γ.Δ.Ε. και οι ασυμφωνίες και αποκλίσεις αναρτώνται στους “λογαριασμούς” των υπόχρεων προσώπων, που τηρούνται στο διαδικτυακό τόπο του Υπ. Οικονομικών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα προσαρμογής και περαιτέρω διόρθωσης αυτών. …. Δεν απαιτείται η διόρθωση των ως άνω αποκλίσεων, εφόσον η συνολική αξία των αποκλίσεων ανά αντισυμβαλλόμενο δεν ξεπερνά τα εκατό (100) ευρώ».
2. Τα παραπάνω αποτελούν και την μόνη πληροφόρηση από την φορολογική διοίκηση. Περαιτέρω, αυτό που διαρρέει είναι ότι (1ον) οι διασταυρώσεις ενεργούνται μόνο σε επίπεδο αντισυμβαλλομένων και δεν έχει προσχωρήσει άλλος έλεγχος/ διασταύρωση με τις δηλώσεις Φ.Π.Α. (όπως ήταν η αρχική πρόθεση του Υπ. Οικονομικών, δύσκολο βέβαια να γίνει κάτι τέτοιο μετά την εξαίρεση ορισμένων συναλλαγών), και (2ον) ότι ζητείται να μην υπάρχουν αποκλίσεις στα υποβληθέντα στοιχεία (εκτός αυτών έως 100,00€).
Στο ερώτημα τι θα ακολουθήσει αν μείνουν (και δεν διορθωθούν) οι αποκλίσεις δεν είναι γνωστές οδηγίες (ή ακόμα και οι προθέσεις) του Υπ. Οικονομικών. Η λογική υπόθεση που μπορεί να γίνει είναι ότι θα κληθούν οι επιχειρήσεις με αποκλίσεις να τις αιτιολογήσουν και πιθανά να προβούν σε υποβολή διορθωτικών καταστάσεων.
3. Θεωρώ πως όσον αφορά το σκέλος των πελατών (εσόδων) οι επιχειρήσεις δεν έχουν θέμα, δηλαδή έχουν καταχωρηθεί όλα τα στοιχεία εσόδων και τις τυχόν αποκλίσεις πρέπει να τις αναζητούμε σε σφάλμα στοιχείων πελάτη και όχι ως μη καταχώρηση εκδοθέντων στοιχείων εσόδων. Άλλως το θέμα δεν είναι μόνο για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις αλλά και για την φορολογία εισοδήματος και για τον Φ.Π.Α..
3.1 Όσο αφορά το σκέλος των προμηθευτών, στο χρονικό σημείο που διαπιστώνουμε τις αποκλίσεις είναι δύσκολο να προταθεί χειρισμός/ αντιμετώπιση καθώς έχει παρέλθει κάθε προθεσμία για τα βιβλία, έχουν κλείσει και έχουν εγκριθεί ισολογισμοί και διανομές.
Αυτό που μοιάζει λογικό είναι να ζητηθούν/ ληφθούν τα τιμολόγια και να καταχωρηθούν στο έτος 2015 ως διόρθωση λογιστικών σφαλμάτων, αλλά για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις να περιληφθούν στο φορολογικό έτος 2014.
Βέβαια, για την φορολογία εισοδήματος οι δαπάνες αυτές δεν θα αναγνωριστούν στο έτος 2015 και επίσης για τον Φ.Π.Α. το Υπ. Οικονομικών αναφέρει ότι δεν γίνεται δεκτή η έκπτωση του φόρου στο έτος 2015.
πηγή:e-forologia.gr
1. Στο άρθρο 6 (διασταυρώσεις και εκκαθάριση) της ΠΟΛ.1022/2014 αναφέρεται : «Κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους, τα υποβληθέντα στοιχεία των καταστάσεων πελατών- προμηθευτών διασταυρώνονται από τη Γ.Γ.Δ.Ε. και οι ασυμφωνίες και αποκλίσεις αναρτώνται στους “λογαριασμούς” των υπόχρεων προσώπων, που τηρούνται στο διαδικτυακό τόπο του Υπ. Οικονομικών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα προσαρμογής και περαιτέρω διόρθωσης αυτών. …. Δεν απαιτείται η διόρθωση των ως άνω αποκλίσεων, εφόσον η συνολική αξία των αποκλίσεων ανά αντισυμβαλλόμενο δεν ξεπερνά τα εκατό (100) ευρώ».
2. Τα παραπάνω αποτελούν και την μόνη πληροφόρηση από την φορολογική διοίκηση. Περαιτέρω, αυτό που διαρρέει είναι ότι (1ον) οι διασταυρώσεις ενεργούνται μόνο σε επίπεδο αντισυμβαλλομένων και δεν έχει προσχωρήσει άλλος έλεγχος/ διασταύρωση με τις δηλώσεις Φ.Π.Α. (όπως ήταν η αρχική πρόθεση του Υπ. Οικονομικών, δύσκολο βέβαια να γίνει κάτι τέτοιο μετά την εξαίρεση ορισμένων συναλλαγών), και (2ον) ότι ζητείται να μην υπάρχουν αποκλίσεις στα υποβληθέντα στοιχεία (εκτός αυτών έως 100,00€).
Στο ερώτημα τι θα ακολουθήσει αν μείνουν (και δεν διορθωθούν) οι αποκλίσεις δεν είναι γνωστές οδηγίες (ή ακόμα και οι προθέσεις) του Υπ. Οικονομικών. Η λογική υπόθεση που μπορεί να γίνει είναι ότι θα κληθούν οι επιχειρήσεις με αποκλίσεις να τις αιτιολογήσουν και πιθανά να προβούν σε υποβολή διορθωτικών καταστάσεων.
3. Θεωρώ πως όσον αφορά το σκέλος των πελατών (εσόδων) οι επιχειρήσεις δεν έχουν θέμα, δηλαδή έχουν καταχωρηθεί όλα τα στοιχεία εσόδων και τις τυχόν αποκλίσεις πρέπει να τις αναζητούμε σε σφάλμα στοιχείων πελάτη και όχι ως μη καταχώρηση εκδοθέντων στοιχείων εσόδων. Άλλως το θέμα δεν είναι μόνο για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις αλλά και για την φορολογία εισοδήματος και για τον Φ.Π.Α..
3.1 Όσο αφορά το σκέλος των προμηθευτών, στο χρονικό σημείο που διαπιστώνουμε τις αποκλίσεις είναι δύσκολο να προταθεί χειρισμός/ αντιμετώπιση καθώς έχει παρέλθει κάθε προθεσμία για τα βιβλία, έχουν κλείσει και έχουν εγκριθεί ισολογισμοί και διανομές.
Αυτό που μοιάζει λογικό είναι να ζητηθούν/ ληφθούν τα τιμολόγια και να καταχωρηθούν στο έτος 2015 ως διόρθωση λογιστικών σφαλμάτων, αλλά για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις να περιληφθούν στο φορολογικό έτος 2014.
Βέβαια, για την φορολογία εισοδήματος οι δαπάνες αυτές δεν θα αναγνωριστούν στο έτος 2015 και επίσης για τον Φ.Π.Α. το Υπ. Οικονομικών αναφέρει ότι δεν γίνεται δεκτή η έκπτωση του φόρου στο έτος 2015.
πηγή:e-forologia.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου